mandag 14. februar 2011

Flow

Jepp, eg like ganske godt å værr i flow. Når ein glømme tid og sted og e heilt i det ein holde på med med.
Eg er å finna i flow når eg lese bøker. Det gjørr eg kvar kveld. Vell, ikkje visst det blir liiitt seint og eg har blitt litt for "fin" på vin. :)
Eg må hørra på musikk. Anlegget i bilen røyk, og spørr om eg hadde hettå då, Jepp!
Då måtte eg finna alternative løsningar på problemet. Dermed endte det at eg hadde mobilen på full guffe liggandes fint plassert i jakke kragen. Funka fint den måneden det varte. Ja, så lång tid brukte eg for å få fiksa nytt anlegg. Ingen som påstår at eg e  rask i avtrekkaren  når det komme t å fiksa ting.

Når eg befinne meg mest i flow e når eg får værr kreative.
Prøvde på et tidspunkt og blanda kreativiteten og musikk og gjekk då sterkt inn for å lera meg å spilla gitar. Du ska veta det at eg nøyde meg ikkje med å bare spilla andre sine sangar. Eg måtte jo laga egne sangar o!
Det blei med den eine sangen eg komponerte sjøl for å sei d sånn. Sangen har gått i glømmebokå og gitaren samle støv.
Eg like utrolig godt å strikka og hekla, men og andre ting som lar meg værr kreative.
Lærte å hekla av *Namaste* og fant fort ut at det var ein aktivitet eg kom til å legga ein del timar i.
Strikka like eg og utrolig godt og har nå avansert ifra huer og tøfler, til litt større prosjekter.
Men eg e utrolig dårlige t å kun konsentrera meg om et prosjekt! Andre som kjenne seg igjen???

Her e litt av d eg holde på med for tiå:




Eg holde altså på med ein mariusgenser. Nåken meine eg e GALEN som strikke han i dessa fargane, men synes nå dei blei fint eg da. Den lilla kvadraten skal eg ha 25 stykker av, sånn at det blir et godt og fint teppe. Holde på med 2 huer og t slutt holde eg på med ein hals/skjerf.  Fargane kom ikkje t sin rett, så ittekvart som eg ferdigstille prosjektene, så legge eg ut bilder. Kjenne eg meg sjøl rett, så har eg vell sotte igang med nye prosjekter i løpet av ukå ;)

Siden eg like så godt musikk, så avslutte eg kvart innlegg med ein sang. Kanskje du finne nåken nye gobitar :)



3 kommentarer:

  1. Flooooow faktisk ;o)
    Kjenne te den ja...
    Og masse prosjekter på ein gong. Glede meg te å sjå ferdige resultater. Særdeles imponert øve den genseren din altså!!!

    Eg hadde lagt meg men sto opp igjen eg, for eg får ikkje sova. Har sikkert ingenting med saken at eg "kvilte" i nåken timar i dag...
    Så fekk eg telefon fra Kjetil om at ein spysjuk gutt med feber måtte komma te meg, for han sku på jobbreise i mårå... festlig.
    Kroppen e squist itte helga og litt spying og feber hadde gjort susen tenke eg. Ein sjef som meine at pappen uansett burde ha Trym hjalp og uhyre. Litt synd på meg nå egentlig ser du ;o)

    Tenke mest på den supre helga eg har hatt da, og ska nok fått tatt meg ein tur te deg i veka når eg e sikker på at eg ikkje e smittebærer elle nåke ;o)

    Får prøva å legga meg igjen tenke eg. Surfe vel rundt på blogger og legger igjen spor itte deg du nå tenke eg :o)
    Må værr litt merkelig å plutselig legge igjen kommentarer hos blogger du har fulgt lenge liksom. Eg hoppte jo barra rett uti det eg :o)

    SvarSlett
  2. Marius kan strikeks i absolutt alle farger - den ene blir bare finere enn den andre : D

    Må jo følge med her når Namaste reklamerer så godt. Kikk gjerne innom meg og,

    Frøken Grønn

    SvarSlett
  3. marius er alltid fin, uavhengig av farger! Selv strikker jeg Mariuskjole akkurat nå, men har omtrent 40 cm med blått igjen før jeg ankommer moroa og mønsterstrikkinga.

    SvarSlett